Webdesign voor een sterk merk met een rijke traditie

Werkman Hoofcare

In Groningen staat het familiebedrijf van de familie Werkman: Werkman Hoofcare. Al meer dan 100 jaar levert zij kwalitatieve hoefijzers aan hoefsmeden. Met een groeiende wereldwijde afzetmarkt en de vierde generatie Werkman aan het roer, breidt Werkman Hoofcare haar productaanbod nog steeds uit: met nieuwe innovatieve technologie, tools en educatief materiaal. Aan Hello There de vraag om dit productaanbod en de unieke filosofie van het familiebedrijf te vertalen naar een nieuw webdesign.

Een groter productaanbod

Het productaanbod van Werkman ontwikkelt zich in een rap tempo. Niet alleen de hoefijzercollectie, maar alles wat er nodig is voor de complete verzorging van hoeven. In 2019 verandert daarom ook de naam van deze productlijn van Werkman Horseshoes naar Werkman Hoofcare.

Van pure ambacht naar innovatie

Met deze topproducten en een stoer en aansprekend merk verovert Werkman Hoofcare de Europese en Amerikaanse markt. Deze uitbreiding vormt aanleiding om de merkpositionering te verfijnen in samenwerking met Smidswater Creative Agency. Hierin verschuift de focus van pure ambacht naar innovatie.

Eeuwenoud vak, design van nu

Hello There vertaalt de nieuwe merkpositionering naar een nieuwe website. We leggen een sterk accent op storytelling, merkbeleving, sfeerfotografie en stijlelementen die kracht uitstralen. Ook het innovatieve karakter van Werkman krijgt een centrale plek. In de webshop combineren we beleving met gemak. Hierdoor kan de klant zich rustig oriënteren en kennismaken met Werkman Hoofcare.

De juiste userflows

Er is niet één soort websitebezoeker. De ontwerpen worden daarom afgestemd op verschillende bezoekers en userflows. De terugkerende websitebezoeker, zoals de inkoper, voorzien we van snelle service en een efficiënt bestelproces. Ook bezoekers die (voor het eerst) op de website komen om informatie te verzamelen, voorzien we van passende content.

Alle disciplines denken mee

Hello There verzorgt het visual & user experience design. Samen met een multidisciplinair team van digital designers, UX/UI-designers, UX-writers en art directors komen we tot een functioneel webdesign dat de juiste indruk achterlaat. Hierna pakt een Groningse partner van Werkman de handschoen op om de technische implementatie te verzorgen.

Waar begin je?

De mooiste digitale oplossingen ontstaan uit een goede samenwerking, wij gaan dan ook graag met je in gesprek. We zijn nieuwsgierig naar jouw wensen en die van je bezoekers en gaan samen met je op zoek naar kansen om die optimale klantbeleving te realiseren. Enthousiast geworden? Neem vrijblijvend contact met ons op via het formulier hieronder!

Het proces

  • Stel je vraag

    Vul het contactformulier in of bel ons via 070 711 22 22.

  • Het eerste contact

    Op basis van jullie gegevens nemen we contact op of stellen (en beantwoorden) we direct wat vragen.

  • De eerste ontmoeting

    Op basis van het eerste contact stemmen we een meeting af waarin we dieper in kunnen gaan op jullie vraag. Dit kan bij ons op kantoor, maar we komen ook graag naar jullie toe!

  • Voorstel

    Na de ontmoeting hebben we een goed beeld van jouw uitdagingen en wensen. Dit werken we uit in een plan van aanpak samen met een offerte en een planning.

  • Start project

    Dan gaat het écht starten, we stemmen af wat we voor jullie doen en wat jullie eventueel zelf willen doen. Tijdens het proces maken we ruimte voor diverse contactmomenten, waarin we inhoudelijke of strategische punten overleggen. Dit doen we altijd op een eenvoudige en visueel aantrekkelijke manier.

Campagne Webshop App Digital Strategie Website Blog Database
nodig?
Neem contact op

Neem contact op

smidswater dashboard tablet

Bekijk ook:

Big on detail – dashboards die werken!

Smidswater